Porsiyon mu? Porsi10 mu? - Porsi10

Porsiyon mu? Porsi10 mu?

Porsiyon bir bireyin tek bir öğünde belirli bir besinden veya yemekten yediği miktarın ölçüsüdür. Uzmanlar; sağlıklı beslenmek için günde beş porsiyon sebze ve meyve tüketilmesini önerirken, ekmek, tahıl ve patates gibi besinlerin daha fazla tüketilmesi tavsiye edilmektedir. Bu daha çok porsiyon değil, daha büyük porsiyon anlamındadır.

Porsiyonların büyüklükleri her bireyin kişisel özelliklerine göre değişmektedir. Bu kapsamda bireyin yaşı, cinsiyeti, fiziksel aktivite düzeyi, ağırlığı veya hastalık durumuna göre değişiklik göstermektedir.

Porsiyon miktarını etkileyen faktörler ;

Cinsiyet : kadınların erkeklere göre daha az enerjiye ihtiyacı vardır. 

Yaş: yaşlıların, gelişme çağındaki ve genç kimselere göre enerji ihtiyacı daha azdır.

Fazla kilolu olmak: boyuna göre kilosu fazla olan birinin sağlıklı bir kiloya gelmesi için daha az enerji alması gerekir.

Fiziksel olarak fazla faaliyet göstermek: çok aktif olan birinin enerji ihtiyacı daha fazladır.

Günlük Porsiyon Miktarı Nedir?

Günlük beslenmemizin ne kadar sağlıklı olduğunun göstergesi olarak, porsiyon kontrolü yaptığımızda hayatımızda ne kadar olumlu etki yarattığını görmekteyiz. Peki, bir bireyin en uygun porsiyon miktarı nasıl ayarlanmalıdır? Günlük porsiyon miktarı ne olmalıdır? Yemek porsiyonları nasıl olmalıdır?

Her Besin Grubundan Yeterli Miktarda Tüketin!

Günlük porsiyon miktarı, tüm dünyada hemen hemen aynıdır. Genel kabul gören miktarlar 4 bölüme ayrılmış ve her bölümde vücudumuz için gerekli olan 4 besin grubu belirtilmiştir. Meyve, sebze, tahıl ve protein (süt ürünleri de dahil)  içeren günlük porsiyon miktarı kendi içinde dengeli bir şekilde ayrılmıştır.

Porsiyonlarınızı ayarlamak için ideal ölçüler;

Süt ürünleri

Süt, yoğurt ve peynir vb. :  günde 3 bardak

Porsiyon ölçüsü olarak günde 3 bardak süt ürünü tüketilebilir. Yağsız ya da az yağlı ürünler tercih edilmelidir. Böylece ihtiyaç duyulan kalsiyum, protein ve D vitamini alınabilir.

Sebze ürünleri:

Günde 2 – 3 bardak

Bir porsiyon sebze tüketirken biraz cömert davranabilirsiniz. Öğün başı 4 – 5 yemek kaşığı ya da 2 – 3 bardak sebze tüketerek sağlıklı bir şekilde beslenebilirsiniz. Sebzeler için günlük porsiyonun miktarı biraz fazla olabilir.

Meyve ürünleri : günde 1.5 – 2 bardak

Günlük porsiyonların miktarlarını ayarlarken meyve için de biraz daha cömert olabilirsiniz. Yemek porsiyonları az olsa da meyve için yaklaşık 2 bardağa yakın tüketim yapabilirsiniz. A, C, E vitaminleri bakımından zengin meyve tüketerek sağlıklı beslenebilirsiniz.

Protein ürünleri

Balık, kümes hayvanları, kuruyemiş, yumurta ve baklagiller : günde 140-184 gram

Yemek porsiyonlarındaki miktar ayarlanırken proteinlere dikkat etmek gerekir. İşlenmiş proteinleri kesinlikle tüketmemelisiniz. Demir, magnezyum, çinko, B vitamini içeren proteinleri içeren besinleri tüketebilirsiniz.

Tahıl ürünleri

Ekmek, pirinç, yulaf ve makarna: günde 140-226 gram

Günlük porsiyon miktarı ayarlanırken kolesterolü düşürmeye ve sindirimi çalıştırmaya yarayan gıdaları tercih etmelisiniz. Tahıllarınızın en az yarısı esmer pirinç, yulaf ezmesi, tam buğday ekmeği, kepekli gevreklerden oluşmalıdır.

Peki Porsi10 Nedir ?

Porsi10 hazır yemek firması olarak; 2010 yılında başladığımız yolculuğumuza günümüzde genç ve dinamik yapımızla hızlı aksiyon alan yenilikçi, kaliteden asla ödün vermediğimiz kurumsal yapımızda sağlıklı ve güvenilir lezzetlerimiz ile keyifli tatlar, lezzetler yaratıyoruz.

Bireysel taraftaki müşterilerimiz için Porsi10  ile  Türk ve dünya mutfağının önemli lezzetlerini kaliteli malzemelerle üretip sofralara ulaştırıyoruz.

Porsi10 hazır yemek firması olarak, sektörümüzde gerçekleştirdiğimiz çalışmalarımız ve oluşturduğumuz lezzetlerimiz ile kurumsal tarafta hizmet verdiğimiz Porsi10Plus ile zincir oteller, restoranlar, kafeler, gıda toptancıları gibi müşterilerimiz için onlara artı sağlayacak, güvenilir bir çözüm ortağı olmaktayız.

Not : Sayfa içeriği sadece bilgilendirme amaçlıdır. Beslenme tavsiyesi değildir.